vineri, 9 ianuarie 2015

PRAJITURA GALBENA CU KRANTZ



Ingrediente:

Blat
9 albusuri

250 gr. zahar
1 pachetel praf de copt
200 gr. nuci macinate
50 gr. nuci taiate bucatele mici
4 linguri de faina

Crema:
9 galbenusuri
5 linguri zahar
2 pliculete zahar vanilat
140 ml. lapte
1 pachet de 200 gr. Unt

Krantz:
3 linguri zahar

In primul rand trebuie sa pregatim nucile. Eu le-am tinut in cuptor pentru a se usca putin, cu o zi inainte,  nu le-am prajit. Dupa care le-am macinat .

 Preparare Blat:
Batem albusurile cu un praf de sare si cateva picaturi de zeama de lamaie (daca aveti, merge si fara zeama de lamaie - de fapt zeama de lamaie ajuta albusul sa se bata foarte bine). Albusurile se bat cu mixerul pana obtinem o spuma cremoasa. In acest punct adaugam batand continuu cate o lingura de zahar. Albusul trebuie sa fie batut  foarte tare. Cand am terminat cu zaharul, adaugam tot pe rand cate 1 lingura cu nuci macinate, mestecam usor cu paleta de jos in sus. Apoi urmeaza faina cernuta amestecata cu praful de copt, tot cate o lingura amestecand incet, la sfarsit adaugam nucile taiate bucatele. Tapetam o tava cu hartie de copt, asezam compozitia in tava, o nivelam si o dam la cuptor pentru 25 de minute. Cuptorul trebuie sa fie incins. Aici autoarea  nu se spune temperatura ( http://anita-albu.blogspot.ro/2010/10/prajitura-galbena.html) eu am incins cuptorul la 150 grade, dar nu a fost suficient si pe parcursul coacerii am marit la 200 de grade si am incercat blatul cu scobitoarea.

Crema:
Intr-o cratita amestecam galbenusurile cu zaharul, zaharul vanilat si laptele. Le punem sa fiarba pe baie de abur, amestecand din cand in cand cu un tel. Atentie, apa din vas - baia de abur, nu trebuie sa atinga fundul cratitei cu galbenusuri. Tinem pe foc pana se ingroasa crema. Dupa ce s-a ingrosat o lasam la racit. Cand este aproape rece o amestecam cu un pachet de unt. Nu punem pachetul de unt asa cum este. Mai intai  batem untul cu mixerul, nu foarte mult, dupa care incorporam crema pe rand punand cate o lingura de crema in unt. Cand blatul s-a racit asezam crema peste blat si o nivelam frumos.Dam prajitura la rece pana ne ocupam de krantz.

Krantz:
Intr-o craticioara topim cele 3 linguri de zahar. Cand zaharul s-a topit si a devenit lichid, atentie sa nu il ardem, pentru ca devine amar, il turnam pe un fund de lemn uns foarte, foarte bine cu ulei. Eu l-am turnat pe o foaie de staniol unsa cu ulei si pusa pe o farfuri mare intansa ca sa nu curga. Il lasam sa se raceasca, dupa care cu lama unui cutit il dezlipim usor. Maruntim kranztul cu un cutit sau cu ciocanelul de snitele si il presaram deasupra prajiturii.

Prajitura se lasa un timp la rece dupa care se taie in cuburi si se serveste. Este un deliciu. Este o super prajitura.



 Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu