vineri, 25 martie 2016

BROWNIES CU CACAO SI CAFEA

BROWNIES CU CACAO SI CAFEA 


 Aceasta este o alta prajitura pe care nu am mai facut-o pana acum si daca o veti incerca, nu veti regreta.
Are un gust deosebit. Reteta originala are in compozitie un lichior care se numeste Kahlua si intrand pe Google, am aflat ca este o bautura originara din Mexic, in compozitia careia gasim rom, vanilie si corn syrup, un ingredient mai putin folosit la noi,  dar care poate fi inlocuit cu miere. Eu nu l-am inlocuit cu miere, am pus esenta de rom, vanilie si putin lichior de vanilie. A iesit super! Prajitura de poate orna cu glazura de cacao pentru post si cu Ganache in afara postului. Aurotarea retetei spune ca lchiorul poate fi inlocuit cu aceeasi cantitate de cafea.


Ingrediente:

- 380 gr, faina
- 6 linguri cacao
- 400 gr. zahar
- 2 lingurite praf de copt
- 1 lingurita sare
- 2 lingurite otet alb
- 10 linguri ulei
- 2 lingurite esenta vanilie,
- 2 lingurite esenta rom
- 360 ml. cafea preparata calda.
- 120 ml. lichior
Aceasta compozitie este pentru o tava de 20/30 cm.

Preparare:

Primul  lucru pe care il facem este sa pregatim cafeaua si sa o lasam sa se raceasca.
Intr-un castron amestecam primele 5 ingrediente.
Adaugam apoi cafeaua, otetul,uleiul, esentele si lichiorul si amestecam bine pana se omogenizeaza compozitia.
Compozitia este asemenatoare cu cea de chek.
Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si o introducem in cuptorul incins la 180 grade Celsius cca. 20-25 minute, depinde de cuptor. Facem testul cu scobitoarea. Nu trebuie tinuta prea mult in cuptor.
Scoatem prajitura si o lasam sa se raceasca.

Se poate face o glazura din:
- 2 linguri cacao,
- 6 linguri apa
- 6 linguri ulei
- 6 linguri zahar
care se toarna peste blatul rece.

Eu nu am mai avut timp asa ca am pudrat-o cu zahar farin.

Pofta buna!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu